Isnin, 9 Julai 2012

Calathea Zebrina

Kehijauan pokok keladi mengusik jiwaku. Aku cuba snap bebarapa keping gambar pokok keladi tetapi disebabkan aku bukan Pakar Fotografer maka hasilnya amat mengecewakan. Tidak menarik langsung cara aku fokus pada pokok itu. Maklumlah aku hanya menggunakan lensa kamera telefon Sony Ericson aku yang sekadar 8mp sahaja.

1. Calathea Zebrina
Calathea Zebrina (Anak Benih Harga RM10)

Scientific classification
Kingdom: Plantae
Division: Magnoliophyta
(unranked): Monocots
(unranked): Commelinids
Order: Zingiberales
Family: Marantaceae
Genus: Calathea
Species: C. Zebrina


2. Calathea Makoyana

Untuk sesiapa yang berminat dengan keladi boleh cari di tempatku atau hubungi bondaku melalui email ini: put3bulan@gmail.com atau sms ke no di sebelah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...